Unike visuelle elementer laget spesielt for merkevaren bidrar til et helhetlig visuelt uttrykk og legger til rette for synlighet og gjenkjennelse i andre kanaler.
Et visuelt tiltalende design er avgjørende for å skape et positivt førsteinntrykk og er første steg for å fortsette å bygge merkevaren gjennom nettsideutforming og innhold.
Noen praktiske tips for å oppnå et visuelt tiltalende design inkluderer:
- Bruk en ren og moderne layout som er enkel å navigere
- Velg en fargepalett som samsvarer med merkeidentiteten og vekker ønskede følelser
- Bruk bilder av høy kvalitet med riktig visuelt budskap for å fange oppmerksomheten
- Sørg for at nettstedet er responsivt og tilpasset mobil for en sømløs brukeropplevelse
- Bruk fonter som er lesbare og samsvarer med identiteten til merkevaren
For å forsterke det visuelle inntrykket av nettsted og merkevare er det også en fordel å skape visuelle elementer som er unike. Disse utvikles med tanke på bruk på andre flater slik at en helhetlig visuell profil, et unikt visuelt språk, etableres. Dette bidrar til å etablere en emosjonell forbindelse mellom publikum og merkevaren. En velformulert merkehistorie vil etterlate et varig inntrykk og øke merkevarebevisstheten.
1. Formål
2. Innhold gir mening
3. Visuelle elementer engasjerer
4. Harmoni gir designet flyt
5. Typografi former oppfatningen
6. Responsivt design
7. Tilgjengelighet
8. Prioriter søkemotoroptimalisering (SEO)
9. Overvåk nettstedets hastighet
10. Lær av heatmaps
Les gjerne mer om disse nøkkelpunktene og design av nettsider her
Ønsker du mer informasjon om nettsidedesign eller produksjon av nettsider på forskjellige plattformer? Ta gjerne kontakt så kan vi ta en prat om hvilke muligheter som finnes.